Kaili Blues

Tytuł: Kaili Blues (路边野餐) 2015
Reżyseria: Bi Gan (导演)
Scenariusz: Bi Gan

Realizm magiczny zadomowił się na dobre w literaturze światowej i pisarze z regionu Karaibów już dawno stracili na niego monopol.

Kto jeszcze pamięta pretensję o używanie realizmu magicznego przez Izabellę Alliendę w Domu Dusz? Przecież Chile nie mogło być tak magiczne, jak Macondo. Śmieszne były to zarzuty biorąc pod uwagę, że realizm magiczny narodził się w Niemczech szalonych lat dwudziestych XX wieku.

Realizm magiczny musiał w końcu trafić także do filmu, najpierw w ekranizacjach wielkich powieści południowoamerykańskich, a później już w produkcjach oryginalnych. Nawet ChRL nie mogłą się długo opierać.

Bi Gan tworząc Kaili Blues nawet nie próbuje ukrywać inspiracji estetyką realizmu magicznego wzbogaconą o wątek podróży. Film portretuje poetę Chen Shen (granego przez wujka Bi Gana – Chen Yongzhong), który postanawia wypełnić życzenie zmarłej matki i odnaleźć zagubionego bratanka.

Chen wyrusza na poszukiwania z tropikalnego Kaili (路边), które w przeciwieństwie do Macondo istnieje naprawdę w Prowincji Guizhou – to rodzinne miasto Bi Gan. Po drodze jeszcze ma odnaleźć dzięki starej fotografii byłą miłość matki i przekazać koszulę oraz tajemniczą kasetę.

W chińskim filmie króluje od lat realizm – często aż do bólu – dlatego debiut Bi Gan to coś nowego i świeżego.

Cała produkcja ponoć kosztowała jedynie 3 000 USD, na które zrzuciła się rodzina i przyjaciele twórcy. Czysty dowód, że to nie brak pieniędzy stoi na przeszkodzie prawdziwym artystom.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s